Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Tarptautinė ekonomika>Tarptautinis strateginis valdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Tarptautinis strateginis valdymas

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829
Aprašymas

Tarptautinis verslas. Tarptautinio verslo motyvacija. Strategijos samprata ir rūšys. Strategijų pranašumai ir trūkumai. Tarptautinis strateginis valdymas. Strateginio valdymo modeliai. Strateginiai sprendimai. Strateginis planavimas. Planavimo būtinybė tarptautiniame versle. Planavimo pranašumai ir trūkumai.

Ištrauka

Tarptautinis verslas jau 20 amžiaus pabaigoje tapo dabartinės civilizacijos fenomenu, be kurio savo verslo neįsivaizduoja dauguma užsienio ir mūsų šalies verslininkų. Sėkmingas dalyvavimas tarptautinėje rinkoje, viena vertus, gali suteikti puikias galimybes pasinaudoti visais jo privalumais – didesne rinka savo produkcijai ir paslaugoms, geresne gyvenimo kokybe, idėjomis, pigesniais darbo ir kapitalo ištekliais, kvalifikuotais žmogiškaisiais ištekliais; kita vertus, skatina prisiimti ir didesnę investicijų riziką, aukštą konkurencijos lygį. (13, p. 5)
Į tarptautinį verslą įeina komerciniai veiksmai, išeinantys už nacionalinių sienų. Ši sąvoka apima tarptautinį prekių, paslaugų, darbo jėgos ir technologijos judėjimą; importą ir eksportą; tarpvalstybinius prekybinius susitarimus dėl intelektinių teisių (patentų, prekybos ženklų, know-how, kopijavimo); licencijų išdavimą ir frančizę; investavimą į fizinį ir finansinį turtą užsienio šalyse; susitarimus su gamintojais dėl jų prekių realizavimo užsienio rinkoje arba reeksportavimo į dar kitas užsienio šalis, pirkimą ir pardavimą užsienio šalyse; prekybos centrų ir teikimo sistemos įkūrimą užsienio šalyse; importavimą iš vienos užsienio šalies į kitą vietiniam pardavimui. (13, p. 6)
Tarptautinis verslas yra bendras verslo (privataus ir vyriausybinio) sandoris, kuris apima dvi ar daugiau šalių. Tarptautinis verslas apima didelę ir augančią viso pasaulio verslo dalį. Šiomis dienomis beveik visos kompanijos (mažos ar didelės) yra paveiktos pasaulinių įvykių ir konkurencijos, todėl kad dauguma parduoda prekes ir /arba saugius produktus iš užsienio šalių ir/arba konkuruoja prieš produktus ir paslaugas, kurie yra įvežami iš užsienio.
Kad organizacija galėtų užsiimti tarptautiniu verslu, ji turi apgalvoti misiją, savo tikslus ir strategiją. Žemiau yra nurodyti keturi svarbiausi tikslai, kurie gali įtakoti kompaniją užsiimti tarptautiniu verslu:
• Išplėsti savo pardavimus;
• Įsigyti lėšų;
• Paįvairinti savo pardavimų ir tiekimo aprūpinimu;
• Sumažinti konkurencijos riziką. (3, p. 8-9)

Tarptautiniame versle susiduriama su kai kuriomis specifinėmis problemomis nebūdingomis vietiniams verslo santykiams:
• Sandoriai gali būti atliekami užsienio kalba ir remiantis užsienio šalių įstatymais, jų papročiais ir moralinėmis bei teisinėmis nuostatomis;
• Informacija, kurios reikia tam tikrai įmonei apie užsienio šalis, gali būti sunkiai gaunama;
• Sandoriai užsienio valiuta yra neišvengiami. Valiutos svyravimai gali būti dideli ir tarptautiniame versle sukelti daug sunkumų;
• Prekiaujant su kitomis tautomis iškyla daug kultūrinių skirtumų, ir juos būtina įvertinti;
• Kontrolės ir komunikacijų sistemos paprastai yra sudėtingesnės vykdant užsienio operacijas, palyginti su vietinėmis operacijomis.
• Užsienio rinkose rizikos laipsnis gali būti didesnis. Tarptautinio verslo rizika apima politinę riziką (dėl užsienio šalies valdžios institucijų ribojimo įsigyti turtą; karu ir perversmų, stabdančių prekybą; importo apmokestinimo), komercinę rizika (dėl rinkos praradimų; produktų ir reklamos, kurie nepatraukia užsienio šalie vartotojų ir pan.) ir finansinę riziką – dėl valiutos kurso pasikeitimo, mokesčių pasikeitimo, aukštos infliacijos normos, mažinančios realią kompanijos užsienio veiklos kapitalo vertę, ir kt.
• Tarptautinio verslo vadybininkai turi turėti platesnių vadybos įgūdžių ir sugebėjimų nei vadybininkai, kurių darbai tiesiogiai susiję su vietinio masto problemų sprendimu.
• Didelė svarbių darbų dalis gali būti perduodama tarpininkams, konsultantams ir patarėjams.
Užsienio šalyse daug sunkiau sekti ir analizuoti tendencijas bei veiklos procesus (įskaitant ir konkurencinę veiklą). (10, p. 6-7)
Tarptautinę veiklą vykdančios firmos organizacinė struktūra yra vienas svarbiausių jos sėkmės (arba nesėkmės) veiksnių. Plėsdamos savo veiklą užsienyje, firmos palaipsniui tampa galingomis kompanijomis. Tokias kompanijas valdyti gali tik gera komandinė sistema. Todėl svarbu išanalizuoti galimas organizacines struktūras, nes nuo jų priklauso tiek informacijos perdavimas, tiek teisingas pareigų pasidalijimas, tiek visos bendrovės veiklos efektyvumas. (7, p. 56) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-18
DalykasTarptautinės ekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Tarptautinė ekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis29 puslapiai 
Literatūros šaltiniai16
Dydis53.08 KB
Autoriusrenata
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Tarptautinis strateginis valdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2007-03-06 IP: 88.118.170.69
    Laima sako

    tikrai neblogas darbelis, tinkamai nurodyta literatūra. puiku

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 29 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą