Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Tarptautinė ekonomika>Lietuvos eksporto pobūdis ir struktūra dabartinėmis sąlygomis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Lietuvos eksporto pobūdis ir struktūra dabartinėmis sąlygomis

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Įvadas. Eksporto motyvai. Dabartinė Lietuvos situacija. Problemos su kuriom susiduria eksportuotojai. Naujos eksporto skatinimo formos. Orientuotos į eksportą ekonomikos plėtros modelis. Lietuvos eksporto plėtra. Eksporto strategijos parengimas. Lietuvos pramonės eksporto konkurencingumas Baltijos šalių atžvilgiu. Išvados ir pasiūlymai.

Ištrauka

Užsienio prekybos plėtojimas skatina Lietuvos ūkio struktūrinius pokyčius, palengvina integravimosi į pasaulio ekonomikos procesą.Tyrimai, rodo, kad daugelis Lietuvos įmonių stengiasi užmegzti glaudžius ekonominius ryšius su kitų šalių verslininkais, ieško naujų prekių realizavimo rinkų.
Kadangi užsienio prekybos balanso deficitas kasmet didėja, tai iškyla būtinumas didinti eksporto ir mažinti importo apimtis.Esant dabartiniu metu importo apribojimas naudojant muitų sistemą – trumpalaikė šalies gerovės gerinimo priemonė.Esant dabartiniam Lietuvos gamybos lygiui, didėjant nedarbui šalyje, importo didinimas sumažina darbo vietų skaičių, o atskirų firmų produkcija – nepajėgi konkuruoti vidaus rinkoje su užsienio gamintojų prekėmis.
Nors eksporto apimtis kasmet didėja, ji nėra pakankama, kad užtikrintų teigiamą užsienio prekybos balanso saldo.Lietuvos eksporto plėtra dar labiau komplikavosi prasidėjus finansų ir ekonomikos krizei Rusijoje, kuri – pagrindinė Lietuvos užsienio prekybos partnerė.Ši krizė dar labiau padidino ir išryškino pagrindines mūsų šalies eksporto problemas, pirmiausia, daugelio įmonių nesugebėjimą aktyviai ir rezultatyviai reaguoti į išorinės aplinkos poveikius.


Užsienio pirkėjai perka mūsų šalies prekes, nes:
• Mūsų šalies įmonės gamina tas prekes, kurių užsienio įmonės negamina ( dėl tam tikrų priežasčių – tai gali būti gamybos veiksnių trūkumas arba specifinė technologija);
• Mūsų įmonės gamina analogiškas prekes pigiau arba geresnės kokybės.

Tačiau eksportą skatina ir kiti papildomi motyvai.Juk tarptautinė prekyba, tai ne tiek prekyba tarp šalių,kiek tarp skirtingų šalių įmonių.taigi yra ir mikroaplinkos motyvai, t.y įmonės motyvai, kodėl ji eksportuoja savo prekes (gaminius):
• Eksportuodama prekes, įmonė siekia padidinti apyvartą ar gauti didesnį pelną;
• Eksportas padidina įmonės gamybinį pajėgumų apkrovimą ir kartu užimtumą įmonėje;
• Didinant gamybą eksporto sąskaita, gali būti pasiektas kaštų mažėjimas dėl gamybos masto ekonomijos, o tai padidina įmonės konkurencingumą užsienyje ir šalies viduje
• Eksportuojant vykdomas gamybos diversifikavimas ir kartu rizikos valdymas, nes įmonė tuomet nėra priklausoma tik nuo vienos rinkos

Yra dar ir specialus eksporto atvejis , kai nebaigtos prekės papildomam apdorojimui "eksportuojamos" į užsienį, kur mažesni gamybos kaštai, ypač darbo užmokestis, o paskui vėl reimportuojamos į šalį - jis vadinamas pasyviu apdorojimu. Klasikinis pavyzdys – tekstilė.Žinoma, tai nėra eksportas griežtąja žodžio prasme, nes eksportuojamos prekės turi likti užsienyje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-19
DalykasTarptautinės ekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Tarptautinė ekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis49.01 KB
AutoriusIndrė
Viso autoriaus darbų10 darbų
Metai2003 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos eksporto pobudis ir struktura dabartinemis salygomis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą