Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Ekonomika>Tarptautinė ekonomika>Tarptautinės prekybos įtaka rinkos dydžiui ir vartotojų pasirinkimo įvairovei
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Tarptautinės prekybos įtaka rinkos dydžiui ir vartotojų pasirinkimo įvairovei

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Tarptautinės prekybos samprata. Tarptautinė prekyba. Eksporto motyvai. Importo motyvai. Tarptautinės prekybos prielaidos. Tarptautinė prekyba šakos viduje. Tarptautinės prekybos pobūdis. Tarptautinę prekybą prižiūrinčios organizacijos. Tarptautinės prekybos poveikis rinkos dydžiui ir vartotojų pasirinkimo įvairovei. Išvados.

Ištrauka

Dauguma pasaulio šalių, tarp jų ir Lietuva, neapsiriboja vien vidaus prekyba, jos bendradarbiauja bei palaiko ekonominius ryšius su įvairių kontinentų valstybėmis. Eksportuodama įvairias prekes, šalis papildo prekybos balansą, didina ekonomikos lygį. Taip pat valstybės egzistavimas neįsivaizduojamas be importo. Importuodama šalis pasipildo įvairiomis prekėmis, taip padidindama jų asortimentą ir ne būtinai; kai kurios prekės valstybėje negaminamos, taigi jų įsigyti galima tik tuo atveju, jei jos atvežtos iš kitų pasaulio šalių.
Užsienio prekybos plėtojimas skatina šalies ūkio struktūrinius pokyčius, palengvina integravimosi į pasaulio ekonomikos procesą. Tyrimai, rodo, kad verslininkai stengiasi užmegzti glaudžius ekonominius ryšius su kitų šalių verslininkais, ieško naujų prekių realizavimo rinkų.

Tarptautinė prekyba – tai pardavimo ir pirkimo procesas, vykstantis įvairiose šaluse tarp pardavėjų, pirkėjų ir tarpininkų.
Šiam procesui būdingi du pagrindiniai bruožai:
1. jis vykdomas tarp dviejų ar daugiau valstybių. Todėl, kai prekyba vyksta už valstybės sienų, ji tampa šalies socialinės ir ekonominės politikos objektu.
2. naudojamos įvairiosvaliutos su joms būdingais valiutų kursų svyravimais. Šalys prekiauja viena su kita, kad galėtų įsigyti užsienio prekių žemesnėmis kainomis nei gamindamos tokias pat šalies viduje. Vadinasi, kiekviena šalis stengiasi iš prekybos gauti naudos.
Tarptautinės prekybos pagrindą sudaro mainai ir specializacija. Tarptautinių mainų prielaida – gamybos sąlygų skirtumas (skiriasi gamtinės sąlygos, apsirūpinimas ištekliais, darbo jėgos išlaidos, naudojama skirtinga technologija ir kt.). gamybos sąlygų skirtingumas lemia gamybos kaštų ir kainų skirtumus. Vykstant tarptautiniams mainams, šalys aprūpina pasaulinį ūkį tomis prekėmis, kurių gamyba šalies viduje yra palyginti pigi. Šalys importuoja tokiaą produkciją ar paslaugas, kurių gamyba šalyje būtų žymiai brangesnė, nei jos įsigijimas pasaulinėje rinkoje. Vadinasi, kiekviena šalis specializuojasi gaminti tai, kas jai efektyviau.
Tarptutinę prekybą sudaro eksportas ir importas. Kiekvieno krašto eksporto ir importo struktūra arba sudėtis yra to krašto ekonominės struktūros funkcija. Užsienio prekyba išreiškia krašto, ypač mažo krašto, ekonomikos ir ekonominės veiklos pobūdį. Dideli, įvairiomis žaliavomis ir gamtos turtais turtingi kraštai dažnai gali būti ekonomiškai autarkiški. Jie gali viską pasigaminti savo krašte ir išsiversti be importo, gali ir mažai eksportuoti, kadangi turi plačią ir talpią vidaus rinką. Tačiau paprastai tokių visiškai autarkiškų kraštų nėra.
Eksportas rodo krašte vyraujančios gamybos pobūdį bei kryptį, o importas – vartojimo pobūdį. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-19
DalykasTarptautinės ekonomikos kursinis darbas
KategorijaEkonomika >  Tarptautinė ekonomika
TipasKursiniai darbai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis28.84 KB
AutoriusIndrė
Viso autoriaus darbų10 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Tarptautines prekybos itaka rinkos dydziui ir vartotoju pasirinkimo ivairovei [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą